hamburgerMenu hamburgerMenu
mobile bg

How to

Ga zelf aan de slag: zet Boltrics’ nieuwe webportaal naar uw eigen hand

13 apr. 2023

3 min lezen

Efficiënt omgaan met resources is altijd al belangrijk geweest voor logistiek dienstverleners wereldwijd. Maar met de toenemende informatiebehoefte van uw klanten, razendsnelle technologische ontwikkelingen en grote personeelstekorten is het juist inzetten van uw medewerkers een must. Een online klantportaal helpt u deze uitdagingen te tackelen. Zo hebben uw klanten direct inzicht in de status van orders zonder uw kantoor te hoeven bellen. En kunnen zij eenvoudig data en rapporten downloaden zonder dat uw medewerkers deze hoeven te mailen. En dat scheelt tijd!

“We hebben zeker twee personen uitgespaard met de simpele rapporten doorsturen, telefoontjes beantwoorden en mailtjes beantwoorden. En nu kunnen we die tijd besteden aan betere klantenservice.”

Miranda Verkooijen, Managing Director Verkooijen Veem
Bekijk hier het hele klantverhaal >>


Het nieuwe webportaal inrichten

Recent investeerde Boltrics in een gloednieuw webportaal. Een portaal dat klaar is voor de toekomst, voldoet aan alle must-have functionaliteiten en flexibel in te richten is voor uw klanten. Hieronder ziet u aan de hand van vier how to video’s hoe u verschillende onderdelen van het portaal zelf inricht.

Personaliseer de gebruikerservaring

Een online klantportaal is een uithangbord van uw organisatie. Deze moet herkenbaar zijn voor uw klanten. Daarom is één van de must-have functionaliteiten van een krachtig klantportaal de mogelijkheid tot het toevoegen van uw eigen logo. Iets wat in het nieuwe portaal in slechts een paar klikken gedaan is!

Maak een webportaal scherm

Flexibiliteit is key. Daarom kunt u in het nieuwe webportaal zelf bepalen welke schermen uw klant ziet en welke data u op deze schermen toont. In onderstaande video ziet u hoe u een compleet nieuw webportaal scherm aanmaakt in 3PL Dynamics.

Wij horen graag van uBespaar tijd met sjablonen

In bovenstaande video ziet u hoe u een nieuw scherm aanmaakt. Maar alle juiste instellingen configureren is een tijdrovende klus. Daarom stelt Boltrics een groot aantal sjablonen beschikbaar, waarmee u met één klik alle configuraties heeft ingericht. Bekijk hoe u deze sjablonen toepast.

Een nieuwe gebruiker toevoegen aan uw klantportaal

Een nieuwe klant betekent vaak een nieuwe gebruiker. Wilt u deze ook inzicht geven in uw data via het webportaal? Voeg dan snel een gebruiker toe door de configuratie van andere gebruikers te kopiëren. Let op dat u het dynamische filter vervolgens wél aanpast indien nodig.

Meer informatie?

Zoals u ziet kunt u veel configuraties in het nieuwe webportaal zelf doen. Heeft u hulp nodig bij aanpassingen in het webportaal? Of wilt u het klantportaal in gebruik gaan nemen? Bekijk dan Boltrics' webinar Speel succesvol in op selfservice eisen met een krachtig klantportaal of neem contact met ons op.

Socials

Geralateerde artikels