Een verkeerde verkoopfactuur geboekt? 3 stappen om de fout te corrigeren
12 aug. 2021
2 min lezen
Als logistiek dienstverlener heeft u veel aan uw hoofd. En ondanks dat u waarschijnlijk regelmatig verkoopfacturen boekt in 3PL Dynamics, kan het voorkomen dat u (misschien voor de eerste keer) een verkeerde factuur heeft geboekt. Bijvoorbeeld met de verkeerde diensten, aantallen of misschien wel de verkeerde klant. In deze blog bieden we u 3 mogelijke stappen om een foutief geboekte verkoopfactuur te crediteren en de fout zo snel mogelijk op te lossen.
Benut de Copy Credit/Debit Lines functionaliteit
Wilt u, om wat voor reden dan ook, de factuur adresseren aan een andere klant dan die op de geboekte factuur? Dat kunt u eenvoudig realiseren met de 'Copy Credit/Debit Lines' functionaliteit in 3PL Dynamics. Ontdek hoe in onderstaande video.
Kopieer een bestaande factuur
Het kan voorkomen dat u een gelijke factuur nodig heeft aan een factuur die al geboekt is in uw oplossing. Met de functionaliteit 'Document Kopiëren' maakt u snel een kopie aan van deze bestaande factuur.
Maak een negatieve verkoopfactuur aan
Wilt u handmatig een negatieve verkoopfactuur aanmaken (of een credit factuur)? Dat kan eenvoudig met de volgende stappen. U kunt ook negatieve document regels aanmaken als vervolg op het eerder gekopieerde document.
Voorkomen is beter dan genezen
U heeft gezien dat u niet in paniek hoeft te raken wanneer u een incorrecte factuur boekt of verstuurt naar uw klant. Met een paar stappen heeft u dit eenvoudig recht gezet. Maar zoals het gezegde luidt: ‘voorkomen is beter dan genezen’. Wilt u daarom meer weten over de financiële mogelijkheden van 3PL Dynamics? Of deze fouten zo veel mogelijk willen voorkomen? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.