hamburgerMenu hamburgerMenu
mobile bg

How to

Een verkeerde verkoopfactuur geboekt? 3 stappen om de fout te corrigeren

12 aug. 2021

2 min lezen

Als logistiek dienstverlener heeft u veel aan uw hoofd. En ondanks dat u waarschijnlijk regelmatig verkoopfacturen boekt in 3PL Dynamics, kan het voorkomen dat u (misschien voor de eerste keer) een verkeerde factuur heeft geboekt. Bijvoorbeeld met de verkeerde diensten, aantallen of misschien wel de verkeerde klant. In deze blog bieden we u 3 mogelijke stappen om een foutief geboekte verkoopfactuur te crediteren en de fout zo snel mogelijk op te lossen.

Benut de Copy Credit/Debit Lines functionaliteit

Wilt u, om wat voor reden dan ook, de factuur adresseren aan een andere klant dan die op de geboekte factuur? Dat kunt u eenvoudig realiseren met de 'Copy Credit/Debit Lines' functionaliteit in 3PL Dynamics. Ontdek hoe in onderstaande video.

Kopieer een bestaande factuur

Het kan voorkomen dat u een gelijke factuur nodig heeft aan een factuur die al geboekt is in uw oplossing. Met de functionaliteit 'Document Kopiëren' maakt u snel een kopie aan van deze bestaande factuur.

Maak een negatieve verkoopfactuur aan

Wilt u handmatig een negatieve verkoopfactuur aanmaken (of een credit factuur)? Dat kan eenvoudig met de volgende stappen. U kunt ook negatieve document regels aanmaken als vervolg op het eerder gekopieerde document.

Voorkomen is beter dan genezen

U heeft gezien dat u niet in paniek hoeft te raken wanneer u een incorrecte factuur boekt of verstuurt naar uw klant. Met een paar stappen heeft u dit eenvoudig recht gezet. Maar zoals het gezegde luidt: ‘voorkomen is beter dan genezen’. Wilt u daarom meer weten over de financiële mogelijkheden van 3PL Dynamics? Of deze fouten zo veel mogelijk willen voorkomen? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.

Socials

Geralateerde artikels