hamburgerMenu hamburgerMenu
mobile bg

Tips

Microsoft zet koers: 3PL Dynamics nog beter afgestemd op u

03 dec. 2018

Met de release van Dynamics 365 Business Central brengt Microsoft de volledige kracht van Dynamics NAV naar een flexibeler platform. Waar Dynamics NAV momenteel als één van de leidende Microsoft businessapplicaties ongeveer 200.000 klanten en miljoenen gebruikers ondersteunt, gaat Business Central een stapje verder. In Business Central worden de functionaliteiten van NAV nu namelijk ook aangeboden als Software as a Service (SaaS). Hierdoor wordt het een extreem flexibele oplossing. Als jarenlange partner gaat Boltrics vol enthousiasme mee in deze ontwikkeling. Wat houdt Business Central in en wat zijn de voordelen voor uw bedrijf? Dat en meer delen we hieronder.

Nieuwe, maar vertrouwde uitstraling

In feite verschilt Dynamics 365 Business Central niet van Dynamics NAV. Zo blijft de oplossing de vertrouwde Office look & feel houden. Ook is de oplossing zoals u gewend bent direct te integreren met uw overige Office-producten, maar verloopt dit met Business Central nog soepeler. Het grootste verschil zit in hoe de oplossing te raadplegen is. Microsoft zet hier vol in op flexibiliteit en heeft ervoor gezorgd dat de volledige Business Central functionaliteiten beschikbaar zijn in de webclient én als SaaS oplossing. Dit betekent dat gebruikers niet op kantoor achter hun bureau hoeven te zitten, maar ook onderweg bij hun WMS, TMS of ander systeem kunnen. Op termijn zal Microsoft zelfs de windows client volledig vervangen door de webclient. U vraagt zich misschien af: waarom zet Microsoft zo sterk in op deze koers?

Dynamics 365 Business Central in het kort

Microsoft merkte dat organisaties veranderlijk zijn, evenals markten en technologieën. Hierdoor ontstond de wens om een flexibelere oplossing te ontwikkelen, waarbij de diepgang niet in het geding komt. Het idee voor een pure webclient met SaaS-mogelijkheden ontstond op deze manier en Microsoft legde de focus met deze ontwikkeling op drie speerpunten:

Geïntegreerd werken

De afstemming van Dynamics 365 op verschillende applicaties zorgt ervoor dat er minder versplintering in een organisatie plaatsvindt. Iedereen binnen de organisatie kan live samenwerken in dezelfde gegevens en hier boekt u als gebruiker grote winst. Door toegang te hebben tot dezelfde (live) data worden de mogelijkheden tot slimme data-analyses tegelijkertijd vergroot, waarover later meer.

Opschaalbaarheid

Door het SaaS-platform is Dynamics 365 Business Central gemakkelijk op te schalen. Wordt uw bedrijf groter of uw processen complexer? Uitbreiden is zo gebeurd en u bent in no-time waar u wilt zijn. Zo ervaren gebruikers geen belemmering door het systeem, maar zal deze de processen altijd juist ondersteunen. Waar het bedrijf groeit, groeit het systeem mee. Ook ontwikkelt Microsoft zelf Business Central continu, waardoor maandelijkse updates de standaard worden. U hoeft dus geen half jaar meer te wachten op verbeteringen.

Data is het nieuwe goud

Microsoft maakt er geen geheim van dat data, Business- en Artificial Intelligence de grootste pijlers zijn voor hen. De intelligentie in Dynamics 365 Business Central betekent dat Microsofts’ BI-tool Power BI sterk is geïntegreerd in de applicatie. Deze tool, die de afgelopen 10 jaar als beste uit Gartner’s Quadrant kwam, laat uw data in duidelijke rapportages en dashboards zien. Met Boltrics’ specifieke KPI’s voor logistiek dienstverleners heeft u alle belangrijkste gegevens in zicht. Zo kunt u in één oogopslag een weloverwogen beslissing maken. Door alle data centraal te houden worden deze mogelijkheden nog groter.

Optimaliseer de productiviteit

Verbind uw logistieke processen moeiteloos met data van Office 365 en LinkedIn en zet vertrouwde tools zoals Outlook, Excel en Power BI in om eenvoudig het gebruiksgemak en de productiviteit te verhogen.

Welke functionaliteiten biedt Business Central?

Zoals gezegd is Business Central niet anders dan Dynamics NAV. Alle functionaliteiten die u (wellicht) van uw huidige Dynamics gewend bent, zitten ook in Business Central. Denk hierbij aan de financiën, project- en operations management en een stuk klantmanagement. Boltrics zorgt er vervolgens voor dat de functionaliteiten specifiek voor logistiek dienstverleners in de oplossing zitten. Zo blijft ook dit platform de brancheoplossing voor logistiek dienstverleners.

Altijd en overal te gebruiken

De volledige functionaliteit van Business Central is beschikbaar als webclient. Dit betekent dat deze draait via een internetbrowser, waardoor hij te gebruiken is op al uw mobiele devices met een internetverbinding. Zit u even niet achter uw pc? Geen probleem, vanaf uw smartphone of tablet kunt u bij alle gegevens. Zo hoeft u niet heen en weer te bellen met het kantoor om uw klanten van informatie te voorzien. Het andere voordeel hiervan is dat de software geen langdurige installatie behoeft. Natuurlijk configureert Boltrics samen met u het systeem zodat de processen precies ondersteund worden.

Werkt met elk besturingssysteem

Het andere voordeel hiervan is dat de software geen langdurige installatie behoeft. Dit geldt zowel voor de initiële installatie als de periodieke updates. Doordat u de webclient via de browser raadpleegt, is het besturingssysteem van uw device irrelevant. Of u nu Windows 7, 8, 10, iOS, Android of een ander OS gebruikt, uw systeem zal gewoon werken. Waar de desktop client bij elke update nieuwe eisen stelt aan uw besturingssysteem, zal dit bij de webvariant niet meer het geval zijn. Installaties en updates gebeuren hierdoor sneller en tegen lagere kosten.

Met de kracht van Microsoft vooruit

De koers die Microsoft met deze nieuwe manier van werken inzet, past precies in de huidige tijdsgeest. Door data centraal te zetten wordt slim werken toegankelijk voor iedereen en zet u als eindgebruiker grote stappen met uw organisatie. Hoe groot deze stappen ook zijn, de flexibele oplossing zet ze met u mee.

Socials

Geralateerde artikels