Voer sneller kwaliteitscontroles vanaf elk apparaat dankzij het App Platform
29 jul. 2021
3 min lezen
Wat is de temperatuur in de vrachtwagen? Hebben goederen schade opgelopen? Zijn pallets in een nette staat afgeleverd? Naast het registreren van orders en voorraad, is de kans groot dat u ook de kwaliteit van binnenkomende orders moet controleren. Onder andere om traceerbaarheid mogelijk te maken tot batch-, carrier-, of soms zelfs tot op artikelniveau. Traceerbaarheid is immers noodzakelijk om kwaliteit te garanderen. Vanzelfsprekend stellen uw opdrachtgevers dan ook strikte eisen als het gaat om traceerbaarheid en kwaliteit.
Elimineer handmatige acties en verbeter kwaliteitscontroles
In veel magazijnen worden kwaliteitscontroles nog met pen en papier geregistreerd. Waarom vindt dit nog vaak plaats op deze manier? Ten eerste gaat het in de meeste gevallen om een aanzienlijk aantal controlepunten. Ten tweede omdat het niet altijd makkelijker is om dit uit te voeren met een scanner. Toetsenborden zijn klein en vooral in een koelcel helpen de handschoenen of koude handen dan niet mee.
Deze kwaliteitscontroles moeten vervolgens handmatig ingevoerd worden in het WMS. Vergeet ook niet om foto's te maken. Uw klanten of opdrachtgevers eisen bewijs. Dit kan overigens ook in uw voordeel werken. Deze foto's moeten van de camera gekoppeld worden in het systeem aan de betreffende order of rit. U voelt het misschien al aankomen: dit proces kan een stuk sneller.
Van pen & papier naar onze klassieke scanoplossing
Daarom bieden wij al jaren een scanoplossing aan via een Telnet-verbinding. Een stabiele techniek, gecombineerd met een enorme variëteit aan standaard functionaliteiten. Het stelt ons in staat om betrouwbare en flexibele processen te creëren. De gebruikers van deze functie kunnen zo snel en efficiënt de juiste gegevens rondom inslag-, uitslag-, opslag- en VAL-processen binnen het warehouse registreren.
Deze processen worden gedefinieerd door zoveel mogelijk gegevens van barcodes te scannen. Denk aan ordernummers, palletnummers, locatienummers, enzovoort. Hoe meer u scant, hoe minder u hoeft op te schrijven om dit later handmatig in uw systeem hoeft in te voeren. Ook zorgen wij ervoor dat het aantal keuze- en klikmomenten tot een minimum beperkt wordt. Waarom? Om de foutmarges zo klein mogelijk te
houden. Dit realiseren wij door alles te weergeven op zeer eenvoudige schermen op RF-scanners. Dit scheelt weer aanzienlijk in de initiële investering, in vergelijking met hoogwaardige scanapparatuur.
Voorbeeld Telnet Scanning
App Platform Scanning: the next level
Naast bovenstaande scanoplossing bieden we sinds kort de module scanning via het App Platform aan. Hierbij tonen we de processen niet op een scanapparaat, maar op een webbrowser. Hierdoor kunt u deze techniek niet alleen op scanners gebruiken, maar ook op tablets en smartphones. Dit vergroot de mogelijkheden enorm. Zo werkt het touchscreen gewoon als u het gewend bent. Drop down-menu’s, keuze-opties aanklikken en knoppen bieden meer duidelijkheid dan keuzes maken met functietoetsen op een keyboard. Maar u kunt ook foto’s maken met uw telefoon of tablet en deze direct in Dynamics uploaden.
Voorbeelden scanning via het App Platform
Top 3 voordelen van scannen via het App Platform ten opzichte van Telnet Scanning
Het App Platform maakt gebruik van dezelfde functies als de reguliere scanning en bezit dezelfde scanfunctie als de klassieke methode. Zo kunnen we ook deze processen flexibel en stabiel configureren op basis
van onze bewezen technologie. Het App Platform onderscheidt zich met name ten opzichte van de klassieke scanfunctie in de volgende situaties:
- Kwaliteitscontroles met veel controlepunten;
- Medewerkers moeten foto’s maken en toevoegen aan een document;
- De chauffeur moet een handtekening zetten.
- De handtekening kan hij zetten op het touchscreen en gemakkelijk als afbeelding toevoegen.
Zo kan het ook!
Hoe u uw logistieke processen heeft ook ingericht, voor elke situatie hebben wij een passende scanoplossing. Geen pen en papier meer, geen onduidelijke handschriften en dubbele registratie is verleden tijd. Neem
contact op met ons en wij bepalen samen met u hoe uw processen geoptimaliseerd kunnen worden.