hamburgerMenu hamburgerMenu
mobile bg

EDI

Snel onverhoopte foutmeldingen van Exact Online oplossen met DataHub

22 apr. 2021

2 min lezen

Er zijn tal van mogelijkheden om verschillende systemen via EDI met elkaar te verbinden. Zo is het naast logistieke informatie, ook mogelijk om financiële gegevens uit te wisselen met bijvoorbeeld Exact Online. Het integreren van deze systemen heeft grote voordelen als het gaat om het versnellen van uw bedrijfsprocessen. Wanneer u toch onverhoopt een foutmelding krijgt, wilt u natuurlijk niet dat het oplossen hiervan de tijdswinst weer teniet doet. Zorg daarom dat u zelf uw foutmelding in no-time kunt oplossen met behulp van deze blog.

Foutmeldingen in de DataHub

Het is in de dagelijkse gang van zaken mogelijk dat een van de koppelingen in uw processen een fout geeft. De reden achter een dergelijke melding is over het algemeen vrij divers. Toch zijn veel meldingen vrij eenvoudig op te lossen – ook door u zelf. Als u maar weet waar u moet zoeken.

Exact Online

Een koppeling die veelal gebruikt wordt is die met Exact Online. In deze blog delen we een scenario waarbij een koppeling met Exact Online een foutmelding geeft; een scenario waarbij de reden achter de fout niet van technische aard is. In deze gevallen geeft Exact Online bijna altijd gedetailleerde informatie over de verstoring terug, waarmee u zelf de foutmelding op kunt lossen. Maar waar vindt u dit ‘antwoord’? En wat moet u vervolgens met deze informatie doen? In onderstaande how to video van onze partner Bolrics wordt stap voor stap uitgelegd hoe u bij deze waardevolle informatie komt.

Ik heb de informatie gevonden, wat nu?

Na het downloaden van ‘het antwoord van het Exact Online systeem’ kunt u vergelijkbare gegevens inzien als in onderstaand document.

Tip: gebruik een tool zoals Notepad++ om gemakkelijk overzicht te krijgen in data bestanden.

Zoals u ziet is er een fout in de gebruikte BTW code van de ingestuurde factuur. In de data is terug te zien dat de VAT code “V2” niet geldig is op de factuur. Pas dit veld aan in uw Dynamics omgeving en uw foutmelding is verholpen, simple as that!

Hulp nodig bij foutmeldingen?

Ontvangt u een foutmelding die u niet zelf kunt oplossen? Of heeft u een helpende hand nodig in het vinden van de oorzaak? Dan staat ons support team natuurlijk voor u klaar! Lees hier hoe u uw ticket instuurt zodat deze zo efficient en snel mogelijk opgelost kan worden.
Tip: voeg altijd het XML-bestand van uw foutmelding toe.

Socials

Geralateerde artikels